Allmänna villkor

1.1 Dessa allmänna villkor gäller mellan Nordeal AB organisationsnummer 556971-4040

och fysisk person som tecknar en eller flera serviceavtal och även andra tjänster eller produkter.

 

1.2 Nordeal AB Erbjuder olika tjänster och produkter Nordeal utbud om tjänster och produkter finns på hemsidan Tjänster kan även beställas via Nordeals kundtjänst

 

1.3 Avtalet om tjänst eller produkt består av specifika villkor avseende priser och annat

som Nordeal tillhandhåller kunden i samband med att kunden beställer tjänst eller produkt

 

1.4 Avtalet ska anses ha ingåtts då Kunden har beställt Tjänsten (”Beställningen”), t.ex. muntligen vid telefonsam- tal med Nordeal AB eller genom att fylla i ett särskilt beställningsformulär elektroniskt på̊ Nordeal AB hemsida

 

1.5 Nordeal AB förbehåller sig rätten att ta ut en faktureringsavgift. Vid försenad eller utebliven betalning debiteras dröjsmålsavgift enligt gällande prislista. Kunden ska även ersätta Nordeal AB kostnader för att bevaka och driva in Nordeal AB fordringar hos Kunden, t.ex. kostnader för skriftliga betalningspåminnelser och inkassoåtgärder

 

1.6 Nordeal kan inte lova hur lång tid det tar att laga en produkt utan kan enbart ge en uppskattning på hur lång tid det tar. Serviceavtalet täcker enbart fysiska skador

och inte ifall produkten blir bestulen eller borttappad

 

1.7 Om varan täcks av garantin eller reklamationsrätten utförs reparationen gratis. Om varan inte täcks av garanti eller reklamationsrätt, kan det förekomma utgifter i samband med undersökning och eventuell reparation. Information om eventuella undersökningskostnader får du vid kontakt med kundtjänst

 

1.8 Vid registrering av en produkt för reparation kommer den produkten registreras som huvudprodukt och kan därefter inte bytas ut mot en annan produkt man köpt i senare skedde

 

1.9 Om du behöver lämna in din produkt för reparation är det viktigt att du säkerhetskopierar innehållet innan produkten skickas för reparation. Nordeal AB kan inte garantera att innehållet finns kvar efter en reparation. Behöver ni hjälp med säkerhetskopiering så erbjuder vi ett antal olika tjänster för detta

 

2.Om kunden har ingått avtalet på̊ distans eller utanför affärslokal, har kunden rätt att ångra köpet inom 14 dagar från det att avtalet ingicks eller från det att avtalet skapades Detta sker genom att du ringer in till oss på nummer 021-253 33 eller mejla på kundservice@nordeal.se eller genom att skicka in konsument verkets "ångerblankett" till vår adress på Stora Nygatan 31 211 37 malmö.

 

2.1 Du kan kontakta oss angående en tvist via kundservice@nordeal.se som konsument kan du vid en eventuell tvist hänvisa denna till Allmänna Reklamationsnämnden

Vi påminner dock om att du via Nordeal.se endast kan beställa varor till adresser inom Sverige genom att kunden ringer Kundservice alternativt skickar mail.

 

2.2Nordeal AB fakturerar i olika fastställda intervall- ler. Om inte annat avtalats, väljer Nordeal AB vilket av dessa faktureringsintervall

som tillämpas. Betalning ska vara Nordeal AB tillhanda senast på̊ fakturans förfallodag.

 

2.3 tjänsten gäller från det att beställningen mottagits och accepterats av Nordeal AB. Avtalsperioden specificeras på̊ fakturan. Avtalet löper automatiskt vidare efter att avtalsperiods upphörande. Om kunden inte önskar förlänga avtalet ska Nordeal meddelas detta muntligt eller skriftligt

 

2.4 Vi vill göra dig uppmärksam på att vid avslag av kostnadsförslag, kan det tillkomma en kostnad för frakt och undersökning. Säkerhetskopiera alltid dina data, innan du skickar in en produkt med lagringsmedia för service, då det finns en risk att detta försvinner i samband med avhjälpande

 

2.5 Nordeal AB förbehåller sig rätten att i samband med eller efter att Avtalet har ingåtts göra en kreditkontroll avseende Kunden. Om det vid kreditkontrollen framkommer att Kunden inte är kreditvärdig eller att det finns starka

skäl att anta att Kunden inte kommer att iaktta villkoren i Avtalet har Nordeal AB rätt att inom skälig tid från det att Avtalet ingicks säga upp Avtalet med omedelbar verkan. Om Nordeal AB säger upp Avtalet enligt denna punkt är Kunden inte skyldig att erlägga eventuell anslutningsavgift och månadsavgift för Tjänsten.

 

2.6 Om Kunden säger upp Avtalet till upphörande under bindningstiden, förfaller återstående avgifter för bindningstiden till betalning.

 

2.7 Ändring av villkor ska meddelas Kunden senast en (1) månader innan ändringen träder i kraft.

 

2.8 Bindningstid är den överenskomnas tidsperiod som Avtalet minst ska gälla, dock max tjugofyra (24) månader. Om inte annat avtalats börjar bindningstiden gälla tidigast från den att kund tecknat avtal

 

2.9 Serviceavtalet täcker enbart GSM enheter dvs mobiltelefoner,surfplattor och laptops.

 

3.0 I syfte att upprätthålla en god kund- och registervård kan Nordeal komma att komplettera Kunduppgifterna genom inhämtning från privata och offentliga register, t.ex. uppdatering av adressuppgifter med hjälp av statens personadressregister, SPAR. Kunden ska omgående underrätta Nordeal om ändring av adress (bostadsadress eller fakturaadress) samt sådana andra ändringar som Nordeal behöver för att kunna fullgöra sina åtaganden gentemot Kunden enligt Avtalet.

 

3.1 Utöver den behandling som anges i punkten 3.0 kommer Nordeal att behandla (t.ex. registrera, lagra, sam- man ställa) Kunduppgifter för kundservice, kvalitetsarbete, statistik, marknads- och kundanalys samt affärsutveckling.

 

3.2 Nordeal AB ansvarar inte för tillbehör som skickas med produkt som ska lagas

 

 

Q&A

 

 

*Varför måste jag betala en undersökningsavgift om jag vill ha telefonen tillbaka oreparerad?

 

- Undersökningsavgiften är en ersättning för teknikerns arbete med att undersöka och montera ihop telefonen samt för administrativt arbete.

Om du däremot väljer att skrota telefonen hos oss så tar vi inte ut någon avgift.

 

 

*Min enhet har gått sönder, vad gör jag?

 

-Kontakta vår kundtjänst genom att ringa in till nummer 021-253 33 eller mejla på kundservice@nordeal.se så hjälper vi dig så fort vi kan.

 

*Kan jag få prisförslag på min skadade enhet?

 

-Vi kan inte ge offert på en reparation utan att du sänder in den till oss.

 

 

*Kan jag skicka in min enhet på garanti även om jag ej har kvittot kvar?

 

-Om enheten fortfarande täcks av garantin, så kan vi hjälpa dig.

 

N|ordeal

Stora Nygatan 31

211 37 Malmö

021-253 33

Kundservice@Nordeal.se

N|ordeal Copyright @ All Rights Reserved